štvrtok 27. júla 2017

Čo si necháš a čo opustíš?

Prednedávnom zasiahla moje malebné mesto dosť ničivá búrka s veternou smršťou. A práve v ten čas, ked z oblohy šlahali smrtiace blesky sa zrodil nápad na tento článok.

Začala som tak uvažovať, že čo by som robila v prípade, ak by som svoj dom musela urýchlene a na dlhší čas opustiť. Požiare, prírodné katastrofy alebo iné javy, z dôvodu ktorých by ste museli byť urýchlene evakuovaní alebo by ste museli ísť na iné miesto.

Uvažovali ste niekedy, čo by ste si z domu zobrali, ak by sa niečo také stalo?
Ja som o tom dosť dlho počas tej búrky uvažovala a tak vám napíšem, čo je môjho srdcu najbližšie a prečo by som to nikdy nezanechala.


Prvá vec je môj obľúbený plyšák Garfield, ktorého mi ocko doniesol zo svojej prvej zahraničnej služobky.
Garfield so mnou prežil dlhé časy. Mám ho odkedy si pamätám a má čestné miesto na mojej posteli. Ked som bola menšia, neustále som sa bála búrok a stále som ho vtedy tískala k sebe s vidinou, že ma ochráni.
Jeho stav je aj po rokoch dobrý, len sa mu kúsok oškreli očká :( Natrela som ich očnou linkou ale nepomohlo a ani centrofixa nezabrala. Ak máte typ, prosím koment! :)

Druhý vec sú fotky. Mám hned niekoľko albumov s rodinnými fotkami, kamarátskymi a školskými. Teraz mám síce väčšinu fotiek v počítači, ale tieto sú také z detstva, ktoré by som si určite chcela ponechať.
Tretia vec je zošiť, kde si píšem hlášky a lepím obrázky z dorám, anime, seriálov, filmov a telenoviel. V poslednom čase do neho píšem dosť často a aj by som si lepila obrázky ale...došlo mi lepidlo :( (Ja používam takú tú obojstrannú lepiacu pásku, čo vyzerá ako bielitko a ... som lenivá ísť preto do obchodu, lebo to predávajú len v Šefte.)
Dalšia vec v poradí sú denníky, pohľadnice a tarotové karty, ktoré sa tradujú v našej rodine niekoľko generácii. (Sayka sa ešte nenaučila dobre z nich veštiť..snád raz.)
Mám rada tieto veci, aj tie v truhlici (krabička z bonboniery :D) tam sú listy od friendov, oznamká, paličky z Bamboo ázijskej reštaurácie a také spomienkové predmety.)
Tu je tiež taká zbierka. Suveníry, anjelikovia, lego postavičky, pamätné dvojeurovky a iné mince/peniaze, kamene, autíčka, dalšie "dedičstvo" predmety atd.
Notebook. (Prepáčte za fotku, nemám vám to ako lepšie odfotiť, teraz je položený na tlačiarni, kedže používam zostavu.)
Je pre mňa moc dôležitý. Mám v ňom všetky fotky, príbehy, dokumenty, doramy! ♥ :D

+ mobil. (Nemám vám ho ako odfotiť) :D

Ak by som pri evakuácii mala viac času, vzala by som si aj obľúbenú knihu, obľúbený mejkap, moje naj kusy zo šatníka a nejaké obľúbené šperky. Ale ak by ten čas nebol, vystačila by som si s týmito vecami.
Tieto veci sú môjmu srdcu najbližšie a veľmi by mi bolo ľúto, ak by som o ne prišla.



Súvisiaci obrázok
Aké veci z vašej domácnosti by ste si v prípade evakuácie/odchodu vzali?

0 comments:

Zverejnenie komentára