streda 5. apríla 2017

Návšteva pitevne ╫Fotočlánok╫

Sayurka už druhý pondelok poctila pitevnu svojou návštevou. Prvý krát sme pitvali svaly hornej končatiny (prednej končatiny).
Prebiehalo to tak, že ste v bielom plášti, v rukaviciach a s výbavou (pinzeta a skalpel) vstúpili do miestnosti, v ktorej boli štyri kovové stoly s otvormi na odsávanie, na nich bola tácka na bioodpad a v strede položená daná končatina.
Našou úlohou bolo popísať jednotlivé svaly, ktoré sa na končatine nachádzali, ich úpon a odstup (začiatok a koniec) plus niekedy aj funkciu. Potom sme dané svaly prepitvávali, čiže sme odstraňovali fascie a obdobné útvory. (Rozum.: biele slizké blanky.)


Kedže je nás v skupine 14 a mali sme len dve končatiny, pred týždnom som sa k pitve nedostala. A nejako mi to neprekážalo. Pred prvým vstupom som si myslela, že to bude desne smrdieť ale nakoniec ten smrad takmer nikto nepociťoval. Pociťovali sme len nesmierne teplo a dusno, kedže tam nie sú okná, ktoré sa dajú otvárať.

Tento pondelok sme mali svaly dolnej (zadnej) končatiny. Postup bol rovnaký, aj niektoré svaly boli podobné, len mali iný názov. Už som sa dostala k pitve, takže som si vyskúšala, aké to je. V podstate rezanie mäsa. Ani som si nejako neuvedomovala, že režem do kedysi živého barančeka či iného zvieraťa. To vnímali len moji vegetariánski/vegánski spolužiaci.

Sayurka v zápale pitvy.
Skalpel sa má držať v ruke rovnako, ako sa drží pero.
Polovypitvané mäso z koňa.
Pracovný stôl

Emoticon - ? by Kida-Ookami
Máte nejaké svoje zážitky s pitevňou? Ako ju vnímate? Vedeli by ste pitvať?

0 comments:

Zverejnenie komentára