pondelok 10. októbra 2016

Empress Ki

Info

Pôvodný názov: Ki Hwanghoo
Alternatívny názov: Empress Ki
Rok vydania: 2013-2014
Počet dielov: 51
Krajina pôvodu: Kórea
Do žánra: Historické

Obsah:

Malé dievčanko Nyang vidí smrť svojej matky. Za všetko môže vplyvný muž dynastie Yuan, El Temur. Z dievčaťa sa stáva bojovník, ktorý dokonale ovláda luk aj meč. Prisahá zničenie El Temurovho rodu a rozhodne sa pre pomstu. Vplyvom osudu však poznáva kráľa Korya Wang Yua a zároveň aj cisára Yuanskej dynastie. Postupovam času sa z chudobného dievčaťa stáva slúžka, ktorá sa vyšplhá až na konkubínu. No to ani zdaleka nie je koniec jej cesty. Bojuje s mnohými nepriateľmi, ťahá za politické nitky až sama zasadne na cisársky trón.


Môj názor:

Rozhodne najlepšia historická dorama na svete! Poctivo som sledovala každú časť, niekedy sa mi nechcelo ani spať ani učiť len aby som videla, čo bude dalej. Hlavná hrdinka mi miestami liezla na nervy, ale musím uznať, že jej charakter bol do bodky neskutočne dobre prepracovaný. Cisár mi prvé časti pripadal ako rozmaznané decko, no aj jeho postava prešla vývojom a stal sa z neho úplne iný človek. Avšak! Jednoznačne najlepšia postava z celej ságy bol Tal Tal, zo začiatku generál, časom až regent (veľmi vážená pozícia, druhý v moci za cisárom). Okrem toho, že bol neskutočne rozkošný a mal tie najdokonalejšie pohľady, sa mi jeho postava páčila asi najviac. Zo začiatku žil v tieni svojho strýka, zotročený svojim rodom no nakoniec sa pridal na stranu Nyang a mohla by som povedal, že bol jej jediný verný priateľ. (Samozrejme, že ich Sayurka spolu shippovala, ako inak :D)
Kráľ mi prišiel jemne nesympatický, ale musím uznať, že sa mi páčili niektoré jeho myšlienky, hlavne to, ako stále chránil Nyang.
Dorama dokonale odrzkadľovala pozície ľudí v paláci, to, ako politické intrigy môžu byť nebezpečnejšie než akákoľvek iná vojna.
Naozaj odporúčam.

Hodnotenie:

Gify:
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt empress ki gifVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt empress ki gif
Tal Tal ♥
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt empress ki gif
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt empress ki gifVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt empress ki gifVýsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt empress ki gif
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt empress ki seung nyang and wang yu gif

0 comments:

Zverejnenie komentára