piatok 29. júla 2016

Tovar

Info:

Pôvodný názov: Tovar
Alternatívny názov: Tovar
Rok vydania: 2012
Autor: Tatiana Melasová
Vydavateľstvo: MarenčinPT
Počet strán: 320
Jazyk: Slovenský
Žáner: Autobiografia (od 15+, ja by som dala aj 18+)

Obsah:

Tatiana sa na sídlisku zoznámila s o dosť staršou Leo, ktorá sa stala jej dobrou kamarátkou. Lea vedela všetko vybaviť, každý ju poznal a tak sa dostala aj ku drogám. Tatiana ju nasledovala. Dostala sa do partie feťákov, išla na heroíne a tvrdších drogách. Zoznámila sa s mnohými ľudmi, zažila množstvo vecí.
Jedného dňa sa rozhodla odísť do Španielska, robiť prostitútku. Peniaze šli obratom na fet, alkohol a obdobné veci.
Prestala byť so svojim životom spokojná, takmer umrela a tak sa rozhodla liečiť.


Môj názor:

Takéto biografie mám rada, pretože mi približujú svet, ktorý nepoznám. (Ani nechcem poznať, ale je to zaujímavé.)
V knihe sa mi veľa vecí nepozdávalo, tuším tam bolo dosť prikrášlených situácií.
Napríklad to, že Táňa povedala rodičmv "Ahojte. Fetujem." a jej rodičia na to "Ok." Dalej mala sedemnásť a povedala "Zajtra idem s Leo do Španielska." Rodičia zase "Ok." a rok sa neozvala. Hoc viem, že je na svete množstvo rodín, zdá sa mi to proste divné. To, čo zažila v Španielsku bolo miestami hrozné, miestami sranda. Avšak.. neviem.. či takýchto ľudí ľutujem. Proste vidíme, čo s človekom spravia drogy. Ved predsa nikto normálny sa nemôže rozhodnúť (zo dňa na deň), že ide robiť do bordelu. (Chápem, ked je zlá finančná situácia, alebo nejaká iná situácia ale len tak? To nie.)
Avšak veľmi ma potešil koniec knihy, kde sa Tatiana rozhodla svoj život zmeniť, liečiť sa (zatiaľ úspešne), skoncovať s predchádzajúcim životom a začať odznova.

Hodnotenie:

"Zaujímavé, čo všetko človek vydrží, ak nemá na výber. Doma, ked som sa pichla ihlou, išla som umrieť. Tu zo mňa spravili boxovací mech a ešte som si na to aj zvykla."

"Raz mi klient zobral šaty. Musela som prejsť po ulici v tangáčoch."

"Pôjdeš si so mnou niečo vypiť? Ja ti dám peniaze, ale nie za sex, proste, že so mnou na chvíľu pobudneš."

0 comments:

Zverejnenie komentára